اندازه چالکود چقدر است؟
نوشته شده توسط : atiyhe

اندازه چالکود چقدر است؟

عمق چالکود به سن درخت بستگی دارد و برای نهال‌های کمتر از سه سال عمق کمتری باید در نظر گرفت. با توجه به اینکه نهال و درختانی که کمتر از ۳ سال سن دارند ریشه شان کوتاهتر است، عمق ۳۰سانتی متر باید در نظر گرفته شود. برای سایر درختان عمق چاله ۵۰ سانتی متر است.
زیاد بودن بیش از اندازه عمق چاله منجر به عدم نفوذ مواد موجود در خاک به ریشه خواهد شد. اگر عمق بیش از اندازه کم باشد، مقدار مواد مغذی و ترکیبات کمتری در آنها قرار گرفته و نمی‌تواند تاثیر مطلوبی بر رشد درخت داشته باشد.

بهترین زمان چالکود

زمان و شرایط آب و هوایی و وضعیت درخت نقش بسیار مهمی در نحوه کود دادن دارد. به طوریکه در اوایل بهار بیشتر با روش‌های آبیاری کود دهی انجام شده و بعد از رشد میوه از محلول پاشی استفاده میشود. چالکود به ندرت در فصل بهار کاربرد دارد و در تابستان توصیه نمیشود. بهترین زمان برای این شیوه کود دادن، پاییز و زمستان است. بعد از ریزش برگ درختان و خزان کردن و همچنین زمان به خواب رفتن درخت دو بازه مناسب برای کود دادن به روش حفر چاله است.
چالکود پاییزه و زمستانه باعث میشود مواد مورد نیاز برای رشد درخت به مرور به ریشه نفوذ کرده و مقاومت درخت را در برابر بیماری‌ها و رشد آفات نیز افزایش می دهد. اجرای این روش در زمستان مخصوصا در اواخر بهمن تا اواخر اسفند منجر به رشد بهتر درخت در بهار و میوه دهی بیشتر آنها خواهد شد.





:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: